7 redenen waarom een nieuwe website noodzakelijk is
Wanneer en waarom is het tijd voor een nieuwe website?
Een website is een ‘product’ wat op termijn gedateerd raakt.
Aangezien een website het digitale visitekaartje is van jouw onderneming, is het belangrijk dat jouw website uitnodigend is én blijft!
1. Werkt niet op mobiel
Een groot deel van het internetverkeer gaat middels mobiele apparaten en niets is meer frustrerend dan een website die niet mobiele werkt. Tevens loop je daarmee een grote groep klanten mis.
2. Verouderde look
Als een website er oud uitziet is dat een slechte reclame voor een bedrijf. Een website is een virtuele voordeur van jouw bedrijf en als klanten zien dat dit een gedateerde website is wordt jouw bedrijf minder serieus genomen. Neem bijvoorbeeld veel fotografen die de meest prachtige foto’s maken, maar deze presenteren op een website die vreselijk verouderd is.
Dat is ontzettend zonde van de potentie die een product heeft. De verpakking en presentatie is minstens net zo belangrijk voor de buitenwereld.
3. Niet zelf content kunnen aanpassen
Is jouw website ook ondergebracht in een systeem waarin je zelf niets kunt doen? Eenvoudig een tekstuele verandering of andere foto’s? Dat is niet meer van deze tijd. Als ondernemer moet je zelf jouw website kunnen beheren.
4. Langzame website
Een website die erg groot is of op een ouderwetse manier opgebouwd waardoor deze niet snel reageert als een potentiële klant ergens op klikt. Een klant verwacht dat wanneer er ergens op geklikt wordt dit binnen 2 seconden laad.
5. Slechte SEO
Jouw website is slecht vindbaar in google en veel potentiële klanten kunnen jou niet vinden waardoor ze bij een concurrent terecht komen.
6. Slechte ROI
Klanten blijven niet lang op de website en google analytics laat een hoge bounce rate zien. Dit betekent dat de potentiële klanten die jouw website gevonden hebben snel afhaken en er geen conversie plaatsvind op jouw website.
7. Geen statistieken
Je hebt weinig inzicht in de website en wat potentiële klanten op jouw website doen en op deze manier kun je mogelijk conversie niet meten.
Conclusie
Als jouw website voldoet aan één of meer van deze signalen, dan wordt het echt tijd om deze te vernieuwen.